Lubawka - Święta Góra

Odwiedzającym Lubawkę można zaproponować wejście ma Świętą Górę. W lesie, przy stromej ścieżce rozlokowane zostały kolejne stacje drogi krzyżowej. Niektóre z nich do okazałe budynki. Obiekty są zaniedbane, po części nie ma już śladu.

Wycieczkę proponujemy rozpocząć przy ul. Kamiennogórskiej, to droga wjazdowa do Lubawki od strony Kamiennej Góry. Turyści zmotoryzowani mogą zostawić samochód na jednym z kilkunastu miejsc parkingowych.

Lubawka - Święta Góra - św. Florian

Z ul. Kamiennogórskiej należy skręcić w ul. Lipową, w stronę stoku narciarskiego. Przechodzimy pod wiaduktem kolejowym, główną drogą skręcamy w prawo. Dochodzimy do skrzyżowania z ul. Celną. Idziemy prosto. Dochodzimy do odchodzącej w lewo ul. Brzozowej. Droga prowadzi ostro w górę. Skręcamy w nią i dochodzimy do polany pod lasem. Stoi na nim pozostałość rzeźby św. Floriana. Lokalne stowarzyszenia ustawiło na polanie wiaty, ławki i lunetę, przez którą oglądać można m.in. Śnieżkę.

widok na Śnieżkę
pierwsza kapliczka

Wchodzimy wyżej, w las. Od razu widzimy pierwszą kapliczkę. Leśna droga biegnąca przy wejściu do niej w prawo poprowadzi nas przez całą kalwarię. Dróżka cały czas prowadzi pod górę, miejscami bardzo stromo. Ostatnia z kapliczek usytuowana jest niemal na szczycie. W budynkach widać pozostałości dawnej świetności kalwarii.

wnętrze jednej z kapliczek

Wrócić można tą samą drogą. Inna możliwość to wejście na szczyt wzniesienia wydeptaną ścieżką. Znajdziemy się wtedy na stoku narciarskim. Można nim zejść do połowy długości, uwaga, zejście jest strome, i wejść w leśną drogą z lewej strony. Doprowadzi nas ona do pierwszej kapliczki i św. Floriana. Stąd już łatwo wrócić do centrum Lubawki.

Kategoria: Wycieczki piesze 6 years ago
Super User
Created 6 years ago

Like it on Facebook, Tweet it or share this track on other bookmarking websites.

Rate this track:

Bez ocen (Your Rating: Bez ocen)

Min. Prędkość
465
Average Speed
0.86 m/s
Wartości niedostępne w pliku mogą być wyświetlane jako 0.

This track was downloaded 5 time(s).